• جمعه 10 فروردین 03

 امیرحسین سلطانی

مصاحبه سایت امام هشت با امیر حسین سلطانی شاعر و ذاکر اهل بیت

2773
9

مصاحبه سایت امام هشت با امیر حسین سلطانی شاعر و ذاکر اهل بیت

در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم فرصتی دست داد تا در خدمت شاعر جوان و خوش ذوق اهل بیت آقای امیر حسین سلطانی باشیم.
در ذیل متن مصاحبه سایت امام هشت را با این جوان خوش ذوق تهرانی می خوانیم.


۱.در ابتدا لطفاً خودتان را معرفی کنید.
امیر حسین سلطانی هستم از تهران، ۳۲ ساله و فوق دیپلم و خوشحالم که با سایت شما یعنی «امام هشت» آشنا شدم و فعالیت می کنم

۲.از چه زمانی وارد حوزه مداحی شدید و چطور شد که به شعر علاقه‌مند شدید؟

از کودکی به واسطه پدرم که مداح بودند، به مداحی علاقه داشتم و توسط پدرم در هیات های سینه زنی و زنجیر زنی در رکاب ایشان می‌خواندم. سال ۹۴ یکی از دوستانم در عرصه شعر فعالیت داشت و من توسط ایشان به شعر علاقه‌مند شدم.

۳. آیا اولین شعرتان را به‌ خاطر می‌آورید؟چه سالی سروده شد؟
اولین شعرم زیاد قوی نبود اما پاییز سال ۹۴ به رشته تحریر درآمد

۴.در محضر چه اساتیدی در حوزه شعر و مداحی زانو زدید؟
همواره پدرم معلم من بودند

۵. بعضاً میبینیم که در حوزه ادبیات آیینی، اشعار و سبک های شما توسط مداح های مطرح خوانده می شود، این سبک ها را چطور ارزیابی میکنید؟

در این خصوص بنده به شخصه مدیون اهل بیت هستم. تا عنایت این بزرگواران نباشد نمیتوانم حتی یک کلمه بگویم. همواره از اهل بیت کمک میخواهم. در خصوص سبک هم، با زمزمه های که می کنم و با تجربیاتی که از قبل داشتم هربار کار جدیدی را در می‌آورم. سعی می‌کنم کار سنتی اما مناسب حال و هوای امروز باشد. یعنی هم ذائقه نسل جوان و هم نسل گذشته را در نظر بگیرم.

۶. باتوجه به اینکه اشعار و سبک های جدید در بین جوانان رشد پیدا کرده و متاسفانه گاهی میبینیم که شعرا مطالبی را میگویند و از مضامینی استفاده می کنند که شأن اهل بیت رعایت نمی شود، به نظر شما جایگاه شاعر، در اصلاح انحرافات در هیات ها کجاست؟شاعر چطور می تواند از این انحراف ها جلوگیری کند؟
از سه سال پیش که به صورت حرفه ای به این حوزه وارد شدم، نیتم این بود که از کلمات ناشایست که جایز هم نیستند پرهیز کنم، صفت هایی نظیر «خوشگل» در شعر اهل بیت بی معنی ست.  برخی به جای واژگانی نظیر «نوکر» یا «غلام»، از «سگ» استفاده می کنند. درصورتیکه ما غلام اهل بیت هستیم، نه سگ اهل بیت..
ما خلیفه الله هستیم و حالا که جایگاه اهل بیت ازما بالاتر است ما غلام آنها محسوب می‌شویم. بنابراین در ابتدا با نیت پاک کردن این فضا از این آلودگی ها و انحرافات وارد این حوزه شدم

۷.جایگاه سایتی نظیر «امام هشت» را در معرفی شعرای خوش ذوق و جوان و رساندن  اشعار شایسته به دست مداحان، چگونه میبینید‍؟
امام هشت» بسیار خوب و مفید هست، مخصوصا اپلیکیشن جدید امام هشت که گنجینه مداحی است و پنجاه هزار شعر و سبک دارد که بسیار مغتنم است. از همینجا به تمام دست‌اندرکاران این مجموعه خسته نباشید می گویم

  • شنبه
  • 28
  • اردیبهشت
  • 1398
  • ساعت
  • 14:34
  • نوشته شده توسط
  • سید محسن احمدزاده صفار

برای بارگذاری فایل در سایت اکانت مداحی بسازید



ارسال دیدگاه



ورود با حساب گوگل

ورود کاربران