• پنج شنبه 13 اردیبهشت 03


ماجرای جنجالی مداح معروف و شیطنت رسانه های بیگانه

2171

ماجرای جنجالی مداح معروف و شیطنت رسانه های بیگانه

در این ویدئو حاج محمود کریمی داستان شخصی را حکایت می کند که در حالت مستی با یکی از حضرات معصومین رو به رو شده است... تماشای این ویدئو و توضیحات حاج محمود کریمی را در مورد برداشت های نابجای برخی از کاربران شبکه های اجتماعی در این ویدئو به نظاره می نشینیم

شما نیز می توانید نظر خود را در مورد این موضوع از طریق ارسال نظرات در پایین همین مطلب برای سایرین به اشتراک بگذارید

نکته جالب توجه این قضیه قطع برنامه پخش زنده تلویزیونی مناجات خوانی حاج محمود کریمی از شبکه دو سیما بود که هر شب به صورت زنده از حرم مطهر امام رضا (ع) پخش می شد و بعد از هیاهوی زیاد برخی کاربران شبکه های اجتماعی مسئولین صدا و سیما تصمیم به قطع این برنامه گرفتند.

برای آشنایی بیشتر با حاج محمود کریمی  و قضاوت های بعضا غرض آلود برخی رسانه های بیگانه با این شخصیت سرشناس و محبوب عرصه مداحی کشورمان مطالب زیر را با هم میخوانیم

داستان «قمار خسرو خان با امام سوم شیعیان»

محمود کریمی در روضه خوانی که از شبکه دوم تلویزیون ایران به‌طور زنده پخش شد، داستان شخصی مست و قمارباز را بازگو می‌کند که پس از برخورد با دختر پیامبر اسلام و امام سوم شیعیان از نظر اخلاقی تغییر می‌کند. او این داستان را در آرامگاه امام هشتم شیعیان تعریف کرد و به دلیل وجود قوانین قرنطینه کرونا جمعیتی در صحن آرامگاه حضور نداشته.[۲۰]

شخصی به اسم «خسرو خان» در شب اول محرم با «نوچه‌هایش» در محل بوده و می‌گوید قبل از شروع شدن برنامه به خانه می‌رود. در ادامه خسرو خان مشروب می‌نوشد و مست می‌شود و تخته نرد می‌گذارد و در تصورش از امام سوم شیعیان که ۱۴۰۰سال پیش شهید شده می‌خواهد که با او تخته بازی کند.

سپس او بر سر دو گونی برنج قمار می‌کند و خسرو خان مدام می‌بازد. وقتی گونی‌های برنج را به تکیه محل تحویل می‌دهد به او القا می‌شود که زنی منتظرش بوده و پس از آن که نیامده برایش پیغام گذاشته: «به او بگویید نذرت قبول است، اما هیچ وقت با بچه من قمار نکن.» در نهایت خسرو خان در سن سالمندی به شخصی تبدیل می‌شود که دعاهایش مستجاب می‌شود.[۲۱]

واکنش‌ها

برخی رسانه‌های رسمی و کاربران شبکه‌های اجتماعی روایت چنین داستانی را توهین به امام سوم شیعیان تفسیر کردند.

از جمله به این اشاره شده که در رسانه‌های طرفدار حکومت برای تحقیر دونالد ترامپ، به سابقه شغلی او در اداره و مالکیت قمارخانه‌ها ارجاع داده می‌شود و او را «قمارباز» می‌خوانند، ولی حالا یکی از امامان شیعه در حال قمار به تصویر کشیده شده‌است.

پس از انتقادهای فراوان محمود کریمی به‌طور زنده از شبکه دوم تلویزیون ایران گفت: «بعضی خوب متوجه نشدند و از آنها عذرخواهی می‌کنم، شاید خوب جا نینداختم. بعضی هم خود را به متوجه نشدن زدند.»

او گفت منظورش این بوده که خسرو خان «در عالم خودش تصور کرد که در مقابل حضرت نشسته‌است»

منبع:ویکی پدیا

شیطنت های روباه پیر در رسانه معلوم الحال بی بی سی در قضیه محمود کریمی :

این وسط بی بی سی هم بیکار ننشست و تا توانست زخم ها و عقده های گذشته را باز کرد تا این رسانه انگلیسی هم بتواند چهره مداحان و ستایشگران اهل بیت را به این بهانه بیش از گذشته در نظر مردم خدشه دار کند.

در بخش نخست مقاله بی بی سی در مورد این قضیه این گونه می خوانیم:

محمود کریمی چه روضه‌ای خوانده؟

آقای کریمی در داستانی که با لحنی غمناک و آهنگین تعریف کرده و از شبکه دوم تلویزیون ایران به طور زنده پخش شده، ماجرای شخصی مست و قمارباز را می‌گوید که به واسطه برخوردش با دختر پیامبر اسلام و امام حسین دچار تحول اخلاقی می‌شود.

او این ماجرا را در آرامگاه امام هشتم شیعیان تعریف می‌کرد و به دلیل محدودیت‌های مهار کرونا جمعیتی برای شنیدن صحبت‌هایش حضور نداشت.

آقای کریمی می‌گوید شخصی، که نامش "خسرو خان" بوده، شب اول محرم با "نوچه‌هایش" در نزدیکی تکیه محل بوده و می‌گوید قبل از شروع شدن برنامه به خانه می‌رود:

"می‌روم خانه و مست می‌شوم به حال خودم می‌رسم."

در این قصه خسرو خان در خانه مشروب می‌نوشد و مست می‌شود و تخته‌نرد هم می‌گذارد و از امام حسین می‌خواهد که با او تخته بازی کند.

قمار آنها سر دو گونی برنج بوده و خسرو خان مدام می‌بازد. وقتی گونی‌های برنج را به تکیه محل تحویل می‌دهد به او می‌گویند زنی منتظرش بوده و پس از آن که نیامده برایش پیغام گذاشته: "به او بگویید نذرت قبول است، اما هیچ وقت با بچه من قمار نکن."

در این قصه خسرو خان در سالمندی به شخصی تبدیل می‌شود که "نفسش حق بود و دعا می‌کرد مستجاب می‌شد".

واکنش‌ها چیست؟

بعضی رسانه‌های رسمی در ایران و همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی پخش چنین ماجرایی را توهین به امام سوم شیعیان تلقی کرده‌اند.

از جمله به این اشاره شده که در رسانه‌های طرفدار حکومت برای تحقیر دونالد ترامپ، به سابقه شغلی او در مالکیت قمارخانه‌ها اشاره می‌شود و او را "قمارباز" می‌خوانند ولی حالا یکی از امامان شیعه در حال قمار به تصویر کشیده شده است.

برخی از حامیان حکومت و طرفداران حکومت هم منتقد این روضه هستند اما می‌گویند نباید برخورد تندی با محمود کریمی بشود.

بعضی از آنها هم می‌گویند که اصولا آنچه آقای کریمی گفته یک قصه پندآموز است که او در آن نمی‌گوید امام حسین واقعا با یک فرد مست قمار کرده است.

در عین حال عده‌ای هم از برخورد دوگانه مقام‌های حکومتی انتقاد کرده‌اند که برخوردی دوگانه با آزادی بیان، به ویژه در خصوص مسائل مذهبی دارند و در حالی که افرادی همچون مداحان نزدیک به رهبر حاشیه امنیت دارند، با دیگران برای حرف‌های مشابه برخورد قضایی و امنیتی می‌شود.

از جمله به صحبت‌های حسن آقامیری اشاره شده که ماجرایی درباره درخواست یک فرد معتاد به الکل از امام رضا برای پیدا کردن مشروب تعریف کرد. آقای آقامیری بعدتر در دادگاه ویژه روحانیت از پوشیدن لباس روحانیت منع شد.

توضیح محمود کریمی چیست؟

آقای کریمی پس از انتقادهای فراوان در توضیحاتی که به طور زنده از شبکه دوم تلویزیون ایران پخش شد درباره منتقدانش گفت: "بعضی خوب متوجه نشدند و از آنها عذرخواهی می‌کنم، شاید خوب جا نینداختم. بعضی هم خود را به متوجه نشدن زدند."

او گفت منظورش این نبوده که شخص امام حسین با خسرو خان تخته بازی کرده، بلکه خسرو خان "در عالم خودش تصور کرد که در مقابل حضرت نشسته است".

او گفت ماجراهای این چنینی بسیاری در زندگی روزمره مسلمانان رخ می‌دهد.

در توضیحی که آقای کریمی داد فقط گفته شد که شخصیت داستان در حال مستی دچار توهم شده و او در این باره توضیحی نداد که چه طور مادر امام حسین برای خسرو خان در تکیه پیغام گذاشته است که دیگر با فرزند او قمار بازی نکند.

 

ولی در بخش پایانی مقاله شخصیت این مداح محبوب را با گره زدن  به مفسدان اقتصادی همانند حسن میرکاظمی و بابک زنجانی وداشتن  رابطه نزدیک با این افراد به چالش می کشد.

در تیتر دیگری بی بی سی پا را فراتر می گذارد و به زعم خود پرده از حاشیه امنی که مداحان در آن مشغول به کار هستند بر می دارد.

در هر صورت به نظر می رسد دوری کردن از بیان مواردی که باعث شیطنت بدخواهان اسلام و مذهب تشیع می شود بهترین راهکار برای مقابله با این گونه هجمه ها و شیطنت های رسانه ای می باشد.

تماشای این ویدئو در یوتیوب

منتظرشنیدن دیدگاه های شما کاربران عزیز هستیم.

 

  • پنج شنبه
  • 18
  • اردیبهشت
  • 1399
  • ساعت
  • 21:54
  • نوشته شده توسط
  • سجاد دلاور

برای بارگذاری فایل در سایت اکانت مداحی بسازید



خوبی

سه شنبه 11 شهریور 1399ساعت : 15:32

ارسال دیدگاه



ورود با حساب گوگل

ورود کاربران