• چهارشنبه 5 اردیبهشت 03

 امیر عباسی

آموزش مداحی حاج امیر عباسی

4489
9

آموزش مداحی حاج امیر عباسی

آموزش مداحی از بیان حاج امیر عباسی

 

امروزه با توجه به رشد چشم گیر علاقمندان به یادگیری فنون مداحی همه روزه جوانان و نوجوانان زیادی خواهان فراگیری این هنر زیبا و ارزشمند هستند.
در این بین مداحان صاحب نام نیز با برگزاری کلاسهای آموزش مداحی و ستایشگری در پرورش نسل بعدی مداحان اهل بیت علیهم السلام تلاش چشمگیری دارند.
حاج امیر عباسی از مداحان شناخته شده و صاحب نامی است که دغدغه پرورش مداحان مخلص و انقلابی را داشته است و با انتشار تجارب بیش از دو دهه فعالیت خود در این وادی راه را به علاقمندان این حوزه نشان می دهد.
سایت امام هشت با گردآوری این مطالب از کانال آموزش مداحی حاج امیر عباسی سعی بر انتشار این مطالب ارزشمند جهت استفاده مداحان عزیز دارد.
 

 


    برای آموزش مداحی و یا حتی قرائت قرآن راهی که بیشتر قاریان و مداحان از آن استفاده می‌کنند تقلید از یک مداح یا قاری قرآن(نکات مربوط به مداحی که باید الگو قرار داده شود در ادامه گفته شده) می‌باشد که در ادامه به این روش از طریق نکات آموزشی حاج امیر عباسی پرداخته می‌شود.

 

    روش دیگر استقلال می‌باشد که در اینجا مورد بررسی قرار داده نمی‌شود و توصیه حاج امیر عباسی و اکثر آموزش‌های مداحی نیز تقلید است. البته لازم نیست تا ابد تقلید کنید بلکه بازه زمانی مشخص خود را دارد و بعد از آن کم کم می‌توانید صاحب سبک خودتان شوید.

 

 
    با عرض سلام خدمت دوستان گرامی اگر کسی از دوستان شرایط آموزش دیدن در کلاس‌های بیرون و یا یادگیری از یک مداح با تجربه ندارد می‌تواند از این مطالب استفاده کند.

مبحث تقلید

کلاس های آموزش مداحی حاج امیر عباسی
1.    نحوه تقلید و توضیحات لازم برای آن


    عزیزانی که باور دارند استعداد و صدای خوبی برای مداحی دارند برای شروع کار باید حتما 4 الی 6 سال در سبک خوانش مداحی خود از یک مداح نسبتا خوب و کامل در این مبحث، تقلید کنند.
    با این کار در روضه خوانی، سینه زنی، مولودی خوانی و ... بعد از مدتی به مرور زمان می‌توانید با سبک کار آشنا شوید و مباحث مختلف آن را یاد بگیرید و خودتان هم متوجه این مسئله خواهید شد که می‌توانید راحت‌تر و بهتر از قبل بخوانید و مجلس را اداره کنید.
    برای تقلید ابتدا باید گزینه خوبی را برای الگو قرار دادن انتخاب کنید، که این الگو باید هم مداح نسبتا خوب و کاملی باشد و هم صدایش گام بالایی نداشته باشد که بتوان از او تقلید کرد، و از روضه گرفته تا نوحه باید صفر تا صد از این الگوی مداحی تقلید کنید.(پیشنهاد استاد امیر عباسی به بسیاری از افراد و نوجوانان، حاج مهدی رسولی می‌باشد)
    این کار را باید ادامه دهید تا سبک خودتان شکل و قوامی پیدا کند و بعد از آن می‌توانید با سبک و سیاق خود بخوانید، که برگرفته از نواها و مطالبی است که در دوران تقلید یاد گرفتید که اگر با نوآوری‌های ذهنی شما همراه شود می‌تواند به یک سبک جدید در چارچوب‌های عملی و اعتقادی تبدیل شود، در ادامه نکاتی درباره تقلید که موضوع ابتدایی مداحی است به شما گفته می‌شود.

2.    نکاتی مهم درباره تقلید


  اول: دوستان تقلید صدا نکنند و با صدای خود کار را پیش بگیرند، اما در سبک، مِلودی و محتوا(در صورت خوب بودن محتوا) از الگوی مداحی مورد نظر تقلید کنند.
  دوم: کسانی که در سنین بلوغ(معمولا بین 14 تا 16) هستند خیلی مراقب حنجره خود باشند و به آن فشار نیاورند، زیرا؛ ممکن است برای بهتر شدن صدای خود تلاش کنند اما به این علت که صدا در این سن شکل می‌گیرد امکان دارد صدایشان تا آخر عمر بدتر شود، پس به صدای خود فشار نیاورید و تمرین‌های خود را به آرامی و بدون فشار به حنجره انجام دهید.

حاج امیر عباسی

 

نکات تمرینی و ضروری


  اول: یکی از واجبات مداحی خواندن روزانه حداقل یک صفحه قرآن می‌باشد.
  دوم: یکی دیگر از ملزمات مداحی خواندن 12 بند محتشم و کتاب لهوف سیدبن طاووس می‌باشد.(اگر 12 بند محتشم را حفظ نمی‌کنید حتما روخوانی داشته باشید، این 12 بند برای ذاکرین مانند مفاتیح است و دل را به مصائب حضرت سیدالشُهدا(ع) روشن می‌کند)
سوم: بهترین راه تمرین، شرکت در مجالس مداحان نسبتا حرفه‌ای می‌باشد، زیرا؛ تمرین حضوری از هر نوع تمرین سودمندتر و پرکاربردتر است.

چند نصیحت


بیایید از امام حسین(ع) بخواهیم که ما رو با قرآن مانوس کنند، که بر ما واقعا واجب می‌باشد، خیلی دل رو به خدا نزدیک می‌کند، خیلی گره‌ها رو باز می‌کند و ...

آموزش مداحی امیر عباسی در کنار استاد سازگار
بهترین کلاس مداحی نشستن پای منبر بزرگان این کار و یادگیری عملی است که واقعا اثرات بسیار بهتری دارد.
 

  • سه شنبه
  • 25
  • تیر
  • 1398
  • ساعت
  • 21:21
  • نوشته شده توسط
  • سید محسن احمدزاده صفار

برای بارگذاری فایل در سایت اکانت مداحی بسازید



علی اکبرعبدی

درباره اموزش مداحی

جمعه 9 مهر 1400ساعت : 23:07

ارسال دیدگاه



ورود با حساب گوگل

ورود کاربران