• دوشنبه 3 دی 03

 محمدرضا صادقی

شهادت امام جواد(ع) -(اگر امام جواد ایلسه ئوزی یاری)

333

اگر امام جواد ایلسه ئوزی یاری
صحیفده قلمیم ثبت ائدر بو اشعاری 

امامیدور بو امام رضایه نسبتی وار
سخی دور هر کیمون اولسا غم و گرفتاری 

گرک توسل ائده بو امامه هر کیمسه
امور دنیوی ده اولسا امر دشواری

بودور کرم قاپوسی بوش الیله قیترمز
گدانی , گر ائده دردین امامه اظهاری

واریدی دوقوز ایل عمری آتاسی جان وئردی
امامته یتیشوب گورسنوبدور انواری

مدینه شهری دوباره اولوبدی نورانی
خلیفه گوردی کی کم رونق اولدی بازاری

ائدوب بو ایشده او مامون بی حیا تدبیر
چاغوردی قصرینه بغدادیده او غمخواری 

واریدی بیر قیزی تزویج ائدوبدی مولایه
کی دائم ایوده آلا اوز قیزوندان اخباری

کتبده وار او قیزون ام فضلدور لقبی
وئروب امامه آز عمرینده چوخلی آزاری

چوخ ایستیًردی او ملعون امامی خوار ائلیه 
یغاردی مجلسینه دور و بردن اغیاری 

بو فکریلن کی همیشه امامی تنگه سالا
قوراردی مجلس بحث و سوال اجباری 

هلاک اولوبدی او ملعون گئدوب بو دنیادن
امامیلن ائلدی معتصم بو رفتاری

یازوب عیاشی کی نقل ایلیوب سوزی ذرقان *
بو مستندی کی تفسیریده گلوب , آری 

دوءادین اوغلونی گوردوم کی چوخ پریشاندی*
سورشدوم حالینی ائتدی منه بو اقراری 

خلیفه محضرینه گئتمیشیدیم ای ذرقان 
اوتورمیشیدی ابی جعفریلن انصاری

او مجلس ایچره بیان ایلیوم نه لر گوردوم 
گلوبدی بیر جریان اولدی مایه خواری

گتوردیلر او یره بیر نفر کی سارقیدی
هراسیدن سارالوب معلومیدی رخساری

ایلیکی ثابت اولوب سرقتی خلیفه دئدی 
گرک بونون بو گون اولسون قصاص کرداری 

سوال ائدوبدی خلیفه کی حد اسلامی 
نجور بو شخصه بو مجلسده ایلیاق جاری 

دئدیم گرک قیرالا اللری مچ دستدن
دلیلینی سوروشوب مچ نیه ؟ دئدیم باری 

کتاب حقده دئیوب « فامسحواء » یوزیله الی 
فقیه لر بیرآزی تصدیق ائتدی بو کاری

بیر عده سی دئدیلر قطع اولا گرک مرفق *
کی بعد « ایدیکم » وار مرافق آماری 

بیر عده سی دئدیلر شانه دن گرک کسیله
کی شانه دندی الین ابتدا و مقداری

خلیفه دوتدی یوزون عرض ائدوب ابی جعفر
سیزون رایوز ندی بو امره ایله اظهاری 

بیوردی معتصمه معذور ایله من دئمیوم
کی حکمینی دئدی عالملروزده هوشیاری 

بو سوزده آند ایچوب اول ظالم ستم پیشه
گرک سوزون دیه سن ایلیوب چوخ اصراری 

بیوردی حکم خداوندی من سیزه دئیرم
مکرر ائتمه ابی جعفره سنی تاری 

بو سارقین کسیلر بیر الینده بارماقلار
مگر او کی آدی ابهام اولوب نوشتاری?

دلیلینی سورشوبدور خلیفه بو سوزده
جواب وئردی بویورموش رسول مختاری 

محل سجده اولار یدی عضویدن معلوم
گر اولماسا بیری اولماز بو سجده زینهاری

ایاقداکی ایکی بارماقدی بیرده زانولر
ایکی الین کفی پیشانی اولموش آدلاری

اگر الی کسه سوز شانه یا کی مرفقدن
بو سجده ناقص اولار یوخ بو سجده نون باری

دلیلی واردی  قرآندا « مساجد لله » *
دیوب بو جمله نی اوز مصحفینده اسراری

بو حکمی تا ائشیدوبدور خلیفه شاد اولدی
سووبدی حکم ابی جعفری ائدوب جاری 

نجه دیوم سنه ذرقان او سنٌی مجلسده
فقیه لر هاموسی چکدی ذلت و خواری 

گئچوبدی بیر نچه مدت امامه ظلم ائلدی
آتاسی تک بودا مسموم ائدوب او غمباری 

گلیدی معتصمه لعنت خدا گویدن
کی ام فضله ائدوبدور بو قتلیده یاری

وئروبله زهرلی انگور دوغرانوب جگری
ائدوبله جعده کیمی بو جفانی تکراری 

بو یرده یاده دوشور زهریلن ئولن آقامیز
حسینیلن باجیسون سسلیوبدی ناچاری

یانا یانا دئدی تئز گل جگرلریم یاندی
خبر ائله باجی بیرده گله علمداری 

یازاندا لطفیله « جعقر فنایی » گلدی دیله
کی « صادقی » بو گریزین اولار خریداری 



(1) . زُرقان (بروزن عثمان) لقب ابو جعفر بوده كه مردى محدث بوده است و فرزندش بنام «عمرو» استاد اصمعى محسوب مى شده است. (مجلسى، بحار الأنوار، الطبعه الثانيه، تهران، المكتبه الاسلاميه، 1395 ه".ق، ج 50، ص 5، پاورقى).
(2) . ابن ابى دُؤاد (بر وزن غُراب) در زمان خلافت مأمون، معتصم، واثق و متوكل عباسى، قاضى بغداد بوده است (مجلسى، همان كتاب، ص 5، پاورقى)
(3) مرفق : آرنج دست 
(4) ابهام : اشاره به انگشت ابهام یا شصت 

 آیات اشاره شده در شعر:
سوره مائده: آيه 5 ( «فَامْسَحُوا بِوُجُوهِکُمْ وَاَیْدِیْکُمْ» ) ( «فَاغْسِلُوا وُجُوهَکُمْ وَاَیْدِیَکُمْ اًّلىَ الْمَرافِقِ» )
سوره جن: آيه 18 ( «وَ اَنّ الْمَساجِدَِ للهِ فَلا تَدْعُوا مَعَ اللهِ احَداً» )


منبع : تفسیر عیاشی 1: 319 ح 109.

  • پنج شنبه
  • 7
  • مرداد
  • 1400
  • ساعت
  • 12:32
  • نوشته شده توسط
  • یوسف اکبری

برای بارگذاری فایل در سایت اکانت مداحی بسازید



ارسال دیدگاه



ورود با حساب گوگل

ورود کاربران